About Mariano

//ENG

My name is Mariano De Angelis, I was born on 18th June 1992 and I was awarded a master’s degree in Communication Design at the Politecnico di Milano. My passion for photography was a happy coincidence: the recovery of an old Olympus OM2 owned by my mother, but still in working order.

I have a reserved character and I don’t like talking uselessly, for this reason I like communicating through images and very often my photos represent people seen back turned. I have a watchful eye on the world and on it’s differing realities: architecture, landscapes, ordinary life and common people.

I prefer black and white analog photos because they allow the shape to prevail over color which distracts attention from pictures.

Being a self taught person I succeed learning the different stages of the analog photography process: shooting, developing and printing and I treasured the photos taken by the great masters.

//ITA

Il mio nome è Mariano De Angelis, sono nato a Caserta il 18 Giugno 1992 ed ho conseguito la laurea magistrale in Design della Comunicazione presso il Politecnico di Milano. La mia passione sfrenata per la fotografia è frutto di casualità: il ritrovamento di una vecchia Olympus OM2 appartenuta a mia madre, ma ancora perfettamente funzionante.

Ho un carattere riservato e non amo parlare inutilmente, per questo mi piace la comunicazione attraverso le immagini e molto spesso le mie foto ritraggono persone viste di spalle. Ho un occhio vigile sul mondo e sulle sue diverse realtà: l’architettura, i paesaggi, la vita quotidiana e la gente comune.

Preferisco le foto analogiche in bianco e nero perchè permettono alla forma di predominare sul colore che distrae l’attenzione dalle immagini.
Da autodidatta sono riuscito ad imparare le varie fasi del processo fotografico analogico: ripresa, sviluppo e stampa ed ho fatto tesoro delle foto scattate dai grandi maestri della fotografia.